tisdag 28 augusti 2012

Citronlemonad

Tjohej!!!

Jag köpte en hel del citroner till visningen av min bror Dennis lägenhet.
Pressade i flera stycken till laxen som vi åt nu på kvällen men jag hade ganska många kvar ändå och sökte på recept på lemonad.

Åh men alltså snacka om gott, och lätt!

Det här var receptet som jag hittade

Ingredienser :
4 st citron(er)
3 st lime
1,5 dl socker
7,5 dl vatten

Tillagning 1. Koka upp socker och 1, 5 dl vatten i en kastrull tills vätskan blir klar och låt svalna. 2. Pressa juice av 3 citroner och 2 lime. Tvätta en citron och en lime och skär i tunna skivor. 3. Blanda alla ingredienser i en tillbringare. Tillsätt is och vatten och rör om.

Jag hade bara en lime hemma, så jag pressade i 4 citroner + 1 lime och så tog jag en citron och skar i tunna skivor och det blev såå läskande och gott. Det här ska jag göra fler gånger!

Kram Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar