söndag 8 januari 2012

Söndag

Hello hej!

Idag har det mesta av julen städats bort och granen plockades ner innan nyår, känns skönt!

Mamma kom hit på eftermiddagen en stund och Tyra fick testa sin pulka som hon fick i julklapp men just idag var hon inte så sugen att åka ;)

Medan Tyra & mammsi var ute passade jag på att rensa bland Tyras mini-bebbe-kläder. Åååh vad liten hon har varit pluttan, jag tycker det bara blir roligare och roligare ju äldre Tyra blir men det känns på något vis ändå lite sorgligt att titta på alla mini kläder.

Det blir inga fler barn för oss, eller självklart ska man aldrig säga aldrig men det blir det inte. Och jag är så nöjd med min Tyra och får faktiskt en klump imagen vid tanken på en till liten bebis haha. Inatt drömde jag faktiskt att jag var gravid och skulle få en till bebis i dagarna och konstigt nog vaknade jag av att jag grinade haha haha..

Tog inte så många bilder igår och vi kom inte hem så sent heller men jag passade på att bara slappa i soffan, det var i alla fall riktigt trevligt hos Hasse & Linda!!!


Nu ska jag bläddra i nya mama och vänta på att Uffe ska komma hem från träningen med en påse godis mmmmums, det blev inget igår så vi äter söndagsgodis den här veckan.

Kram Malin

2 kommentarer:

  1. Hej! Fin blogg!
    Jag undrar över det där med att du "bara" vill ha ett barn? Visste du det innan du fick Tyra? Eller kom du fram till det nyligen? Jag har inga barn men är i funderar-tagen :) jag har alltid trott att jag vill ha två barn, men det kanske jag inte alls vill ha sen när jag väl får ett, då kanske det räcker? Eller så vill jag ha tre.. :) ja man vet ju aldrig. Ha en bra kväll, kram!

    SvaraRadera
  2. Hej Emma!

    Själv har jag 3 underbara syskon som jag är så glad att jag har! Det var alltid folk hemma under min uppväxt och livat, väldigt livat ;)! Jag är äldst av oss syskon och min lillasyster Micaela är både världens bästa syster men även min bästa vän och det är så roligt att det bara skiljer två år mellan oss. Vi har hängt ihop under hela uppväxten men har blivit ännu tajtare med åren.

    Samtigit som jag själv älskar att ha flera syskon så tyckte jag också att det var drygt att vara så många också. Vi var väldigt aktiva när vi bode hemma och alla gick på olika sporter och andra aktiviteter, så mamma och pappa körde jämt oss någonstans eller lagade mat åt oss hungriga barn hahaha..

    Som allt annat finns det både för och nackdelar med allting, men i alla fall så känner jag just nu att det "räcker" med Tyra. Uffe har ju barn sedan tidigare, så Tyra har redan syskon även om de är äldre.

    Nu är Tyra bara 9 månader och vem vet vad jag/ vi känner om några år... men nu är jag absolut inte sugen på en till graviditet och fler små blöjbarn ;)

    Lycka till med funderandet :))

    Kram Malin

    SvaraRadera