torsdag 5 januari 2012

Beroende

Tjohej!!

Uffe har ett mål för 2012 (mina mål återkommer jag med) och det är att han ska vara i riktigt bra form när han fyller jämnt i augusti. Målet är att han ska träna några dagar i veckan och sluta äta massa gott i veckorna.

Självklart vill jag stötta honom och tänker därför inte fresta med att mumsa glass på kvällarna. Sen vet ju inte han vad jag gör på dagarna. Men nu första veckan tänkte jag att jag hänger på jag med, det har såklart blivit massa gotti gott under jul och nyår.

Det jag har insett nu är att jag är sockerberoende. Nu ska vi se söndag, måndag, tisdag, onsdag och så idag.. hm jag visste redan innan att jag är en riktig godisgris men gah jag har abstinens!
Jag äter så mycket mer sött än vad jag trodde, det slinker ner något minst varje dag eller nej där ljög jag flera gånger varje dag. Jag äter inte i stora mängder men jag vill gärna ha något sött efter maten, en liten chokladkaka, lite glass på kvällen och så vidare... Sen är jag inte direkt tjock så jag har det som mål att gå ner i vikt, men jag tror inte det är hälsosamt att vara sockerberoende.

Så nu när vi var på bio på kvällen kändes det riktigt ovant att knapra på nötter istället för att ha en godispåse mellan knäna.

Längtar till imorgon, för ni trodde väl inte att vi skulle sluta helt med sött? Nej men gud jag är ju sockerberoende, så lite knark får det allt bli fredag och lördag. Skämt och sido så har vi tänkt äta glass på fredagar och lite godis på lördagar också ;))

The girl with the dragon tattoo såg vi på bion och båda tyckte den var riktigt bra, Tyra hade haft det så bra hos moster och P också. Såklart.



Tidigare idag käkade vi thailunch med syrran & P, här är en bild på Tyra sist vi var på samma ställe. Personalen är så gullig där!
Kram Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar