lördag 15 oktober 2011

rädd.

Hej!

Igår kom min mamma hit och hjälpte till med allt möjligt!
Vi hade bestämt oss för att göra en stor höstrensning, kratta ihop massa löv, äpplen och plommon. Ta in alla utemöbler, hoppmattan och göra fint. Tyra sov skönt ute i friska luften och vi hjälptes åt jag, mamma och Uffe.

Det var riktigt skönt väder!! Lite väl soligt tyckte jag och efter några timmar kände jag mig lite trött, gick in och satte på kaffe för att få bort huvudvärken.

Tyckte att det värkte bakom ena ögat men tänkte kratta ihop sista löven, helt plötsligt måste jag iiiiiin, känner mig svimfärdig, illamående och konstig. Inom en halvtimme ligger jag i sängen och grinar av huvudvärk, spyr och är rädd. Rädd för att jag domnat bort i vänstra handen och tungan. Känner så väl igen vad det är. Migrän.

(Tur att mamma kunde vara kvar och se efter Tyra, då Uffe hade åkt in till Falun med Adam på dansträning.)

Kanske finns det olika typer av migrän, vad vet jag!? Vissa klarar av att uppdatera på facebook att de har migrän,
det är nog det sista jag skulle göra.......
själv känner jag mig heeeelt knäckt. (Såg framför mig hur ambulansen skulle behöva komma och hämta mig och att jag skulle bli inlaggd på akuten som jag blev när jag var gravid i 9:e månaden.)
Men. 6 timmar senare och en tömd tarm klarar jag tack och lov av att gå upp en stund
 och efter en relativt god natts sömn är jag så bra jag kan vara såhär "dagen efter". Usch hemska hemska migrän.



Uffe tog en liten promenad med Tyra till ica nära så jag fick tid att uppdatera lite här på bloggen ;) och kolla på fiiiina korten som Emelie mejlat!

Blir en luuuugn dag, ska ta ett varmt bad nu och försöka vila så gott det går med en sprallig 6 månaders bäbis. Ikväll blir det film och lördagsgodis.

Kram Malin

1 kommentar:

  1. Men fy vad otäckt! Stackars, stackars dig. Stora kramar och hoppas att du återhämtar dig snabbt och att det håller sig borta i framtiden.
    Sköt om dig

    SvaraRadera