söndag 30 oktober 2011

Kött

Tjing! 

Ni har väl inte glömt att ställa tillbaka klockan en timme? 
Eller hur var det nu dom sa i ica reklamen ;) 

Igår var vi ner på stan, fikade och träffade mamma och pappa. Uffe köpte en ny vinterjacka och sen drog vi hem till oss och träffade min barndomskompis & hennes kille :) 


Vi är så dåliga på att laga kött här hemma (äter ofta köttfärs) men kött är vi inte så bra på förutom lövbiff som vi gjort ett antal gånger. 
Igår testade jag att bara steka en varsin bit rostbiff, blev ca 5 min per sida. Det stod att man skulle steka i 2-3 minuter men efter tre minuter var det alldeles rosa och det gillar inte vi... (men nästa gång ska jag nog våga steka i bara 4 minuter)


Stekte bara i mycket smör och saltade & pepprade



Sen hade jag i lite rödvin och gjorde en sås i stekpannan


Rotgrönsakerna penslade Uffe med smör, olja och vitlök + salt innan de åkte in i ugnen


Det blev rackarns gott alltså!! :)

Kram Malin

2 kommentarer: