tisdag 4 oktober 2011

ikea

Hej på er!

Igår var jag, syrran och Tyra till Valbo,
vi spenderade många timmar på IKEA.
Det var dax att köpa lite nya möbler till vårt café,
vi köpte med oss 4 nya bord och 8 stolar + lite annat, 
men jag hittade lite prylar hem till oss också :)

Kikade på köpcentrumet bredvid ikea också, men allt jag fick med mig därifrån var tre strumpor till prinsessan.

Här är jag och Tyra på ikea restaurangen



Idag ska vi skruva ihop möbler och mumsa kanelbullar :)

Kram Malin

8 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Hur gick det med kameran på mordevisningen? Blev det några bra kort? Jag är igång nu igen och har bestämt mig för att sälja den som du lånade för 2500 kr och köpa ett nytt objektiv till min nya kamera för de pengarna istället så jag tänkte bara kolla med dig först om du är intresserad av den innan jag lägger ut den på blocket. Bättre att fråga innan än att få hära "åh den hade ju jag velat köpa" efteråt ;)
    När ska vi klämma in fotograferingen??
    Vore ju super om jag hann köpa nytt objektiv innan egentligen så kanske jag kan lyckas med lite bättre bilder ;)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. modevisningen ska det såklart stå ;)

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    Svarar här för det tar så lång tid att skriva låånga sms ;)
    Även om ni inte köper min kamera nu så skulle jag verkligen rekomendera er att köpa en ändå. Jag ångrar mig så fruktansvärt att jag inte köpte en när Albin var lite. Alla hans bilder är så dassiga och tråkiga från när han var pyttis och den tiden går ju inte att få tillbaka. Men sen köpte jag en när Fabian föddes och jisses viljen skillnad det blir. Även om man bara kör på automatik. Det blir stor skillnad mot en kompaktkamera ändå och sen lär man sig ju kameran och många funktioner ganska så fort oxå. Så lägg pengar på en vettig kamera, du kommer INTE ångra dig ;)
    Angående fotograferingen så kan nog jag oxå i princip när som helst. Onsdag eller torsdag nästa vecka kanske? Då är jag helt ledig. Och så är Anders hemma fram till 15 oxå så kommer ni innan dess så kan ju han hålla koll på grabbarna så jag kan ägna mig åt er :) Kan ni inte då så fixar vi en annan dag bara.
    Ha det gott i solen!
    Kramar Emelie

    SvaraRadera
  4. Tyllkjolen var det ju oxå.
    Jag såg att det fanns bruna och naturvita på H&M här om dagen, men jag kollade inte storlekarna. De rosa var slut! Men ta en kik och kolla om det kan finnas nån som funkar. Är det inget som du egentligen vill lägga pengar på så kan vi ju faktiskt göra en fuling och låta lappen sitta kvar och fota lite snabbt så kan du lämna tillbaka den sen ;)
    Kram igen

    SvaraRadera
  5. Heeej Emelie!

    Torsdag nästa vecka blir toppen, försöker komma runt lunch :)

    Nej, men det är lugnt jag köper en tyllkjol till prinsessan ;) Bara jag får tag på någon och som passar någorlunda!

    Kul :) Då ses vi om en vecka!

    Kram Malin och Tyra

    SvaraRadera
  6. Hejsan!
    Ja men perfekt då kör vi på torsdag :)
    Vi kan väl höras av närmare om tiden. Det är ju bra om Tyra redan sovit när hon kommer för den här gången vill vi inte ha någon sovande prinsessa :) Ska försöka pilla till något fint hårband och se om jag hittar nåt långt vitt pärlhalsband oxå. Har du något sånt annars??
    Kram Emelie

    SvaraRadera
  7. Hello :)

    Precis! Tror inte vi kommer ha någon pömsig tjej då hon ändå sover rätt lite ;) men det är ju bra om hon kan ha sovit en liiiten stund innan i alla fall så hon inte är någon surpuppa hihi

    Har för mig att jag gav syrran ett vitt pärlhalsband när jag rensade min garderob för inte så länge sedan. Kollar med henne :)
    Sen har jag köpt en rosa tyllkjol och ett diadem med en rosett på.

    Vi hörs :)
    KRAM

    SvaraRadera
  8. Åh vad roligt det ska bli! Hon kommer bli så söt lillskruttan :) Hoppas verkligen att vi ska få till några kanonbilder :)
    Ses på torsdag!
    Kramar

    SvaraRadera