lördag 27 augusti 2011

Tzatziki

Hejsvejs!

Igår tog Uffe en promenad med Tyra till lekparken, eh? han snackade något om gunga hm jag körde i alla fall snabbstädning här hemma, hann med en vända med dammsugaren, moppade golven, hängde tvätt och slängde i en ny maskin, satt på diskmaskinen och bytte om. Tusan vad snabb jag var!

Det visade sig vara hur underbart som helst ute :)
Vi tog en promenad till stan och kollade runt på uteserveringarna, men att sätta sig på något livat ställe där folk rökte för fullt kändes inte så lockande så Uffe bjöd på käk på Tzatziki. Där var det lagomt med folk och vi kunde sitta ute och njuta av god mat och dryck, för mig blev det coca-cola och den var iskall som jag älskar (jag tycker mest om att dricka kalla drycker riktigt kalla) därför är det så bra att frysen hemma har ismaskin. Jag har till och med isbitar i mjölken, vet att min mamma inte tycker om iskalla drycker utan mer ljumna. Hur vill ni ha er dryck??


Här är jag och min lilla ängel på altanen innan vi skulle gå (idag ska vi måla så långt vi hinner på nya staketet)

Tyra var på strålande humör och ville bli buren för att kika på allt spännande längst vägen

Vi turades om att bära henne

Mina godingar

När vi nästan var framme la vi ner skruttan i vagnen, här ligger hon med sin söta katt-kompis som hon fick av Harry med familj i doppresent

Göttans

Tyra somnade nästan på en gång och vaknade till när vi nästan hade ätit klart, sen var hon vaken tills vi kom hem och då somnade hon gott igen.

Trodde hon skulle sova bra i natt när hon var vaken så länge igår men icke då. Hon sov oroligt hela natten, så Uffe gick in och la sig i Adams säng (när han ändå inte är här) för att kunna få några timmars sömn. Tur var det så Tyra kunde vara med sin pappa hela morgonen och jag kunde få soooova. Var så pömsig, men nu känner jag mig piggelin igen :)

Kram Malin

2 kommentarer:

  1. Men gud vad ni har det bra. Mysigt!
    Ni är den gulligaste familjen jag vet =)

    ISKALLA drycker för mig ...hehhehe Lika som dig syrran

    SvaraRadera
  2. Så söt hon är er lilla prinsessa! Gulligaste tjejen i rosa band!

    SvaraRadera