torsdag 7 juli 2011

Vaken liten sötnöt

Toodelooo!!

Hur mår ni idag? Här är det bra, lite lätt huvudvärk bara.

 Bebisar sover nog väldigt olika, men det känns som vår lilla skrutta nästan aldrig vill sova. Jag är väldigt glad och tacksam över att hon sover ganska bra på nätterna. Hon somnar någon gång runt elva och sen vaknar hon runt fem, halv sex och vill ha mat, sen somnar hon oftast om någon timme eller två och vi ligger och gosar i sängen på morgonen ganska läääänge till typ halv tio :)

Under stora delar av dagen är hon vaken. Igår sov hon totalt 30 minuter utspritt över hela dagen, så jag hann inte uppdatera här på bloggen ;)
Det här inlägget började jag skriva kvart över 8 på morgonen och har inte hunnit klart med det än haha...
Min lilla bebis är nämligen sååå social och vill att man (jag) ska prata med henne hela tiden och när jag försöker göra något annat, tex. borsta tänderna, blogga eller äta så vill hon vara med och då tar allt sån tid. Jag tycker att det är så drygt att bara låta henne ligga och skrika, hon vill ju så gärna prata med sin mamma, men jag hinner inget annat då. Hur gör ni?

Nu har Tyra somnat, men hon ligger på helspänn i vagnen och så fort något låter rycker hon till och rör sig, då är jag snabb som attan att dra vagnen fram och tillbaka så hon kan somna om....det funkar ibland.
Nu är det bäst jag skalar mina frukostägg och käkar lite så inte huvudvärken blir värre.




Nyfikna goa lilla Tyra som inte vill missa något ;)
Här är hon med mig och syrran när vi käkade på sibylla förra veckan
Kram Malin

1 kommentar: