torsdag 30 juni 2011

Jobba en heldag

Gooood morgon!!

Idag ska jag jobba på café, min mamma ska vara barnvakt till Tyra hon kommer snart hit. Mamma är jätteduktig med barn, hon är utbildad förskolelärare och har jobbat på dagis i många år (men inte längre) sen har jag tre yngre syskon också.
Trots det är jag faktiskt lite nervös och en aning nojig.
Berättade för syrran att jag var lite orolig, då skrattade hon bara och tyckte jag var sååååå töntig ;) Ha! Vänta bara till du får barn tänkte jag....

Det var länge sedan jag gick upp så här tidigt, försökte lägga mig i någorlunda tid igår men det var svårt att somna, dels funderade jag på hur det skulle bli att jobba igen, sen såklart på hur det skulle gå för min lilla prinsessa och så hörde jag musiken från peace and love.

Jag har nyss ammat Tyra och sen ska mamma ge henne ersättning.
 Annars ger jag Tyra bara ersättning innan hon ska somna för natten, så jag vill inte att hon ska få ersättning hela dagen när jag ska jobba för då kommer hon nog få ont i lilla magen, så jag kommer åka hem och amma henne med några timmars mellanrum under dagen.
Det ska nog gå bra. Hoppas jag.



Här är en bild från sist vi var och hälsade på hos mammsen och pappsen, vi fick fika ute i trädgården, det var sååå smarriga mackor!


Kram Malin




2 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Jag förstår precis hur du känner. Även om man litar till max på "barnvakten" så tar det emot att lämna bort sin skatt när den är så liten. Jag tror Albin var 6 månader innan vi lämnade bort honom en hel dag. Men det kommer gå toppen och nästa gång kommer det kännas liite lättar att lämna bort henne och innan du vet ordet av så är du där jag är idag. Överlycklig för en dag utan barn ;)
    Stora kramar och lycka till på jobbet

    SvaraRadera
  2. Hej Emelie!
    Ja, när Tyra låg i magen trodde jag inte jag skulle ha några problem med att lämna bort henne för några timmar.. Trodde faktiskt bara att jag skulle tycka det var skönt och visst för en timme eller två så är det inga problem. Då hinner man (jag) städa upp här hemma, duscha, blogga eller sova ikapp :) Men en hel dag känns för länge.... än så länge, men det kommer alldeles säkert komma en dag då jag precis som du skriver är ÖVERLYCKLIG när någon vill vara barnvakt ;) en hel dag!

    Kramisar Malin

    SvaraRadera