torsdag 19 maj 2011

Prickar i ansikte, nacke & på halsen

Pricken!!

Här är bilder på Tyra, som jag tog idag. Det är faktiskt olika från dag till dag och även under samma dag. Ibland syns prickarna väldigt tydligt och är ganska röda, ibland syns de mindre men är mycket torra när vi känner på dem. Här syns prickarna rätt tydligt tycker jag. Ska ta nära bilder på hennes ansikte nästa torsdag och se om det blivit bättre.




Ser inte så roligt ut, men jag tror inte att hon lider av prickarna i alla fall!

Kram Malin

6 kommentarer:

  1. Hej !

    Min dotter hade likadana prickar i ansiktet när hon va liten. Det var hormon prickar, helt ofarligt och inget hon lider av.

    SvaraRadera
  2. men ser mer ut som du ätit nåt som hon reagerar på tänk på vad har du ätit? min ena fick sådana prickar när jag hade ätit en halv jordgubbe,eller om du ätit skaldjur??kolla igenom kosten vännen vissa barn reagerar ej på något man kan äta allt men vissa reagerar på små saker så kusinen kolla lite extra...puss kram till er båda!!Heidi

    SvaraRadera
  3. Hej
    Hoppas det blir bättre med lilltjejen när du slutar dricka mjölk. Synd att det är i så himlans mycket grejer bara, men det kommer du nog snabbt in i :) "Räcker" det med laktosfria produkter eller är det olika saker det och mjölkfritt?
    Kram Jenny och lilla Emil

    SvaraRadera
  4. Är det mjölkprotein hon är känslig för så är risken stor att reaktionen kommer från messmöret du ger henne och även från ersättningen. Givetvis får hon i sig från bröstmjölken också, men inte i lika koncentrerad mängd.

    SvaraRadera
  5. Hej och tack för era kommentarer!

    Anonym, jag trodde också att det var vanliga hormonprickar som många barn får, men nu verkar det inte vara det.

    Kusin Heidi, ja det trodde läkaren också. Bebisar reagerade ofta på jordgubbar, citrusfrukter och choklad men det är konstigt att prickarna "vandrar runt" ibland är det mer runt ögonen och ibland mer åt öronen och på kinderna. Då känns det mer som något jag äter hela tiden?? i och med att hon har haft prickarna i ca. 3 veckor, men jag vet inte...

    Jennie, jag är inte så bra på vad som är vad än... men jag fick inte äta bara laktosfritt utan det skulle vara mjölkfritt! Och ja det gäller att kolla i allt som man äter för det är mjölk i rätt mycket.

    Anonym, absolut visst är det så. Nu får hon annan ersättning och ingen messmör, samt att jag måste äta mjölkfritt, får se om det hjälper..

    KRAM PÅ ER!!!
    /Malin

    SvaraRadera
  6. Hej igen. :) Kanske inte vår Vienna är allergisk mot nåt heller för din Tyra har nog mer prickar än Vienna. Men hoppas allt ordnar sig på bästa vis. :)

    SvaraRadera