torsdag 17 mars 2011

Matlådor & Bakning

Gokväll!!
Efter jobbet åkte jag och Uffe och storhandlade. Vi åkte hem rensade och torkade ur kylen & plockade in alla matvaror.
Jag började laga maten direkt, det blev chili con carne (första gången jag gjorde det sen jag flyttade hemifrån) och köttfärssås, som nu ligger i flera matlådor i frysen. Känns skönt!
Gjorde också en ny laddning med egengjord müsli samt bullar och en vaniljlängd.



Gjorde för första gången egen vaniljkräm till vaniljlängden. Bullarna blev smarriga, men vaniljlängden blev könstig. Den svällde upp rejält i ugnen och ser riktigt roligt ut, har inte smakat den. Den kan ju vara god ;)
En annan misslyckad grej som jag gjorde till baby showern som vi hade, var den här cheesecaken, såg rätt god ut men var ingen höjdare! Testade att göra cheesecaken enligt ett recept som man hade i ugnen, men då är den vanliga som jag brukar göra i frysen mycket godare.



















Cheesecake med pepparkaksbotten och lingon på = inte så gott


Kram Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar