torsdag 17 mars 2011

3 dagar kvar

Om tre dagar kommer bebisen, nu på söndag på beräknat datum efter en härlig, god, lugn frukost går vattnet och sen kommer bebben på eftermiddagen ;) Låter väl bra?
Har funderat lite på förlossningsbrev som många skriver och har med sig till BB, njae tror inte det är något för mig. Det får nog bli lite som det blir tror jag, svårt att veta nu innan. Jag har ju ingen aning om hur det kommer kännas eller hur jag kommer må... Skrev ni som har fått barn något sånt brev..??


Ska åka och jobba några timmar nu och sen tror jag att jag ska åka och handla. Så kan jag åka hem och göra ordning matlådor som jag kan frysa in och enkelt bara tina sen, var ett tips från en vän.


























Kram Malin

3 kommentarer:

  1. Hej!!

    Halkade in på din blogg för ett tag sen och tycker det är spännande att följa dig och din graviditet!! :) jag har själv 2 stycken små tjejer... jag skrev inte nåt förlossningsbrev till någon av mina förlossningar, för jag ville inte bli besviken ifall det inte blev som jag ville!! Så jag tog det som det kom.. och det funkade kanonbra båda gångerna!! Har haft 2 väldigt snabba förlossningar. Lycka till när den stora dagen kommer!!
    /M

    SvaraRadera
  2. Åh gud den kommer ju vilken minut som helst ju. Så himla spännande :)
    Jag har inte skrivit något förlossningsbrev med något utav barnen. Har inte känts viktigt alls. Man har ju inte en aning om vad man har att vänta sig, alla förlossningar är ju jätteolika från person till person och även från gång till gång så det har känts onödigt att skriva något. Det blir ju ändå som det blir. Det enda som kan vara bra med att skriva är om man är jätterädd för något eller om man haft jobbiga förlossningar tidigare eller så. Men även om man har det så hinner man ju berätta det under tiden om man inte vill skriva. Bebisen tar ju oftast lite tid på sig så man har gott om tid att berätta. Och personalen är superbra och duktig och lyssnar på önskemål och gör som man säger så det är inga problem alls :)Det är din förlossning och du som bestämmer. Som att vara kung för en dag ;) Stort lycka till och massa kramar. Väntar med spänning.

    SvaraRadera
  3. Hej M!
    Kul att du följer bloggen :) Tack för din kommentar!
    Kram Malin

    Hej Emelie!
    Ja så känner jag med, det blir ju som det blir ändå + att man kan ju berätta på plats ;)
    Tack och kram!

    SvaraRadera