söndag 16 januari 2011

Söndag

Vilken underbar lördag jag hade igår, så skön!! Jag gjorde bara det jag ville, inga måsten :)

På kvällen åkte vi till hemmakväll och köpte lördagsgodis och så åkte vi och handlade på ica maxi, sen hjälptes vi åt att duka och göra mat. Jag gjorde kräftsoppa, Uffe gjorde pizza med bacon, champinjoner och ost & Adam dukade fint, riktigt team work!!

Maten blev supergod!!!
Soppan är riktigt enkel att göra, men god!
Det är:
kräftost,
rivna morötter,
dill,
creme fraiche
grädde
vatten
buljong
och kräftstjärtar


















Vi gjorde soppan på nyårsafton till förrätt


Idag har jag pysslat lite här hemma, bakat tre olika sorters kakor och lyssnat på Spotify som Uffe kopplat in i en liten radio i köket.

Nu kom en kompis till Uffe precis, så nu ska vi testa kakorna :)


Kram Malin

3 kommentarer:

  1. Creme fraiche med "e" på slutet heter det.

    SvaraRadera
  2. Åh det låter supergott! Måste testas! :D

    SvaraRadera
  3. Hej Kusse!
    Ja, gör den soppan =)
    Tror att du kommer gilla den!! Kram Malin

    SvaraRadera