onsdag 12 januari 2011

Sjukhuset

Igår efter lunch började jag känna mig konstig, synen försvann på högra ögat under någon timme och efter ett tag började jag förlora minnet, blev väldigt rädd och tänkte att jag håller på att bli galen...
Kände mig konstig i kroppen och illamående, åkte hem med Uffe runt 15 tiden och på vägen hem i bilen försvann känseln i högra handen, vilket kändes konstigt. Väl hemma gick jag direkt och la mig, men då försvann känseln i tungan och högra sidan av kinden så då började jag grina ännu mer.

Syrran hade ringt till sjukhuset och där sa de att jag skulle ringa in till förlossningen, för rådgivning vilket jag gjorde. Dem tyckte att jag skulle komma in, så Uffe körde in mig och vi var väl där runt 16.15. Sen fick jag träffa olika läkare och sjuksyrror, som tog olika prov. Exakt vad det var vet läkarna inte, men troligtvis migrän. Jag vet inte var det var, men det kändes då inte som migrän, då jag fick det när jag var yngre
De var oroliga att det skulle vara en propp. Blodvärdet var lågt och mycket vita blodkroppar, men det var normalt då jag är gravid. Om jag ville fick jag stanna över natten för observation, men jag ville hem!!

Skulle symptomen komma tillbaka så måste jag åka in direkt.

Kom hem runt 21.30 igår kväll, men har känt mig helt okej under dagen men med huvudvärk så jag har jobbar fram tills nu på café, ska sätta mig med pappersjobb någon timme och sen hade jag tänkt vila lite innan jag ska tillbaka till café, vi ska ha en presentation där kl.19-20 och sen gå igenom lite andra grejer, så vi hörs när jag kommer hem!

Kram Malin

2 kommentarer:

  1. Hej Gums, den 13 februari är de bestämt 11-16 :) så bjuds de på lite enklare lunch, din mor är jätte värlkommen att köpa en plats om hon också kunde då :) massa kramar ida

    SvaraRadera
  2. Men fy vad otäckt. Vilken himla tur att det gick över så snabbt och inte verkade vara något farligt. Hoppas du klarar dig från fler såna symptom i fortsättningen.
    Kramar Emelie

    SvaraRadera