lördag 15 januari 2011

Lugn, Ledig, Lördag

Känns annorlunda och skönt att vara helt ledig en lördag, annars jobbar jag ju i stort sett jämt (om det inte är röddag vill säga)
Idag är det syrran och pappa som sköter ställningarna på café :) så att jag kan få vara hemma och ta det lugnt. TACK!!

Började med att ta en varm dusch, sen gjorde jag varm choklad med vispgrädde på toppen.
Nu har jag och Uffe suttit vid köksbordet i flera timmar, Adam tröttnade för länge sen..

Ska pyssla lite här hemma, plocka undan lite, rensa bland kort och läsa klart boken -Svälj den fulaste grodan först.
Blir en lugn och skön dag!

Det här överkastet/ filten köpte jag på IKEA sist jag var där, gillar den massor!

Kram Malin

2 kommentarer:

  1. Åh stackars kusse, vi har tänkt på dig hela tiden! Nu måste du verkligen vila och ta det lugnt! Hoppas verkligen att du får må bra nu!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Ja visst är det konstigt att man har så himla svårt att vara nöjd med det man redan har? Ibland när jag ser fattiga barn på tv så vill jag bara storgråta och slänga mig på luren och bli fadder och börja bry mig mer om andra både nära och långt bort, hjälpa till. Fast sekunden senare så beklagar jag mig över nån ful tapet i huset, att jag inte har något att ta på mig, att bilen är för liten eller något annat helt ovesäntligt. Snacka om i-landsproblem ;) Jag ska faktiskt försöka bli bättre på att ta vara på nuet. strunta i städningen ibland och ägna mig åt barnen istället. Man måste verkligen ta vara på tiden då de är små, för det går så sjukt fort. Lova att tänka på det när eran lilla knodd kikar ut. Njuuuut varje minut och skit i städning och alla måsten ibland. Hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete ;)
    Ha en toppenhelg!
    Kram Emelie

    SvaraRadera