onsdag 1 december 2010

December

Då var det 1:a december, nu är det inte många dagar kvar på det här året..
Känns jämt som att december går så jäkla fort man tänder första ljuset och vips så brinner alla fyra och sen är det nyår typ.

Är en hel del som ska hinnas med under denna månad! Förutom att vi har ett café som ska skötas 6 dagar i veckan så ska det ju som för dem flesta andra köpas julklappar, julpyntas, skrivas rim till paketen, det ska handlas julmat och så ska man hinna baka. Före det ska man hinna med att fixa julkort, skriva dem och skicka dem i tid.
Helst hinna städa extra noga och göra alla vi barn i bullerbyn jul, kanske gå på några julbord, man ska hinna med att träffa kompisar som är hemma och hälsar på, det är julfester, det blir nyår med handling, matlagning och firande, alla ska vara nöjda och glada, man ska hinna ta det lugnt och spela spel, träffa släkten, dricka glögg, gå på mellan-dags-rea, vara ute och åka skidor, ta vinterpromenader, åka skridskor, se på film hela familjen med mera med mera... och allt ska hinnas med under en månad! Ha!!!

Njae det kommer nog inte gå... inte för min del i alla fall. Ska nog sätta mig ner och göra en lista på vad som är viktigast, prioritera och nöja mig med det som blir avbockat på listan.
För i år i alla fall, men till nästa år då ska jag vara ute i god tid med allt och fixa Astrid Lindgren jul här hemma, hehe tror jag nu ja.. det blir väl ännu värre med en skrikande unge på armen ;)

Även fast det är mycket som ska hinna göras i december så ser jag mest fram emot den här månaden, faktiskt!

Tog några magbilder igår som kommer upp här i bloggen om en stund :) Har ju redan gått en vecka till..

Kram Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar