tisdag 16 november 2010

Hjärtljud

Orkade ta mig till barnmorskan idag i alla fall, Uffe hängde med och idag fick vi lyssna på hjärtljuden vilket var häftigt. 136 slag per minut tror jag att det var, vilket tydligen var normalt.
Enligt skrock ska det tydligen vara en pojk sa hon. (Tror att om det var under 140 slag per minut som det skulle vara en pojk) och över en tjej..
Fick en ny barnmorska igen, det har varit olika varje gång vi har varit där. Den här var bäst, kul att hon bor snett över gatan. Typ vår granne!
Nu är det 1 månad till nästa besök.


Mot kvällen gjorde Uffe en brasa och jag bakade scones med grahamsmjöl, som vi åt med smör och ost. Tyvärr blev dem lite torra, men dem slank i ;)

Jag och Uffe har nyss sett på en film här hemma, den hette The book of Eli. Annorlunda och rätt bra!


Nu väntar sängen, ska bli skönt att sova!

Hörs imorgon

Kram Malin

2 kommentarer:

  1. Nu börjar jag att bli NYFIKEN Kille? tjej? Kille? tjej?..heheh

    SvaraRadera
  2. Hejsan Malin! Jag gick på maserskolan i 9B när du gick i idrottsklassen. Grattis till pyret som cväxer i din mage :) Tänkte bara berätta att jag har en flicka och hon låg alltid under 140 på hjärtslagen när jag var hos bm och min son låg alltid över 150. Hur höga hjätljuden blir beror på hur pass alerta och vakna de är. När de sover är det mindre och är det vakna så blir det högre.. Med sonen visste vi inte könet, men jag drömde de sista veckorna om att det var en kille och min magkänsla sa det oxå.. Har du känt vad det kan vara för skatt i din mage? :) Ett stort grattis än en gång och lycka till med graviditeten! :)

    SvaraRadera