fredag 5 november 2010

Fredag 5/10

Ikväll ska jag och Uffe ut till hans pappas grav, vi ska dit och lägga på en blomma och tända ett ljus. Uffes pappa dog för 20 år sedan, så jag har inte direkt träffat honom..
Jag är egentligen inte så mycket för att åka till kyrkogården direkt. Både min farfar och min morfar har gått bort, men jag anser att jag vill åka och hälsa på dem jag tycker om och bryr mig om medan dem lever. Visa att dem betyder mycket för mig medan dem är i liv! Men jag respekterar verkligen dem som vill åka till graven och följer med Uffe dit, sen är det också mysigt med alla ljus.
Uffe tycker om att åka till hans pappas grav någon gång per år och självklart tänker man lite extra på dem som inte längre finns i ens liv, men för min egen del tänker jag på och är så tacksam för min familj och för mina vänner som finns i mitt liv!

Efter vi har varit på kyrkogården ska vi hem till Uffes mamma och äta middag, blir gott & mysigt!



















Tänker lite extra på min underbara farmor Helena som har hunnit bli 86 år, och hon är fortfarande glad, pigg och nyfiken på livet.
Nu är det inte länge kvar tills hon ska flytta in i den här lilla stugan på mamma och pappas gård :)

Kram Malin

1 kommentar: