måndag 18 oktober 2010

Ultraljudet

Åh nu har vi äntligen varit på ultraljudet, jag var jätte nervös innan och fick lov att stoppa lite papper i armhålorna för att inte bli allt för blöt i bilen på väg till Falun haha
Tycker väl inte att barnmorskan vi fick var någon muntergök direkt, men men hon var duktig i alla fall.

Tyckte det var lite svårt att se vad som var vad på skärmen, men när jag väl förstod vad som var huvudet och vad som var kroppen så var det en fantastisk känsla. Tänk att den där lilla människan bor i mig :)
Lättnade var vi när hon sa att det "bara" va en!!
När hon sa att allt såg bra/normalt ut kände jag mig ännu mer lättad.



















Uffe tog ett kort när jag låg där på britsen, ser ni bebisen på skärmen? :)


Bjuder på två bilder från ultraljudet














Det ser ut som den ligger och blåser bubblor

 














Vår älskade lilla bebis ser ut som en liten apa i profil här ;)

Jag är så lycklig över att det än så länge såg bra ut och att babyn hade två armar, två ben och ett hjärta som slog som det skulle!!

Uffe frågade om barnmorskan kunde se vad det var för kön på bebisen och det sa hon att hon såg, hon frågade om vi ville veta, men Uffe sa att det inte spelade någon roll och inte ville veta och jag kände detsamma så vi får vänta och se... men jag gissar på en pojk! 

Kram Malin

14 kommentarer:

  1. Super grattis!!! :D

    SvaraRadera
  2. Åh vad mysigt! Visst var det väl en helt underbar upplevelse att få se den efterlängtade lilla människan där inne? Helt obeskrivligt! Och det blir en sådan lättnad när man får veta att allt ser bra ut, man kan andas ut och njuta ännu mer och se fram emot vad som komma skall. Sååå avis ;)
    Så du tror att det är en liten kille?? Strongt av dig att inte fråga. Det har jag inte lyckats med hittills ;) Om det nu blir en pojke så vet du var du kan vända dig om du behöver något. Här finns MASSOR ;)
    Kram Emelie

    SvaraRadera
  3. Åh Emelie det var så himla mysigt, jag känner mig super lättad och sååå glad och tacksam för vår lilla guldklimp!!!
    Med tanke på att jag är väldigt nyfiken, så var jag ju sugen på att få veta, men jag visste att Uffe inte ville veta.. Så jag bestämde mig för att jag också ville att det skulle bli en överraskning. Sen skulle jag säkert försäga mig, eller köpa något typiskt "killigt/tjejigt" och så skulle Uffe få veta det en då.

    Så nu får vi se vad det blir :)
    För Uffe spelar det inte någon roll alls då han har två tjejer och en kille.
    Adam som är 10 år vill ha en lillebror ;)
    Min brorsa Victor vill också att det ska bli en kille.
    För mig är det absolut viktigast att det blir den blir frisk och mår bra!!!
    Sen tycker jag att jag är typiskt tjejig av mig (gillar smink, hår, baka, dans och lite gulligull) och skulle passa som tjejmamma ;)
    Uffe är lite mer "killig" av sig (tänk gillar bilar, mopeder, snickra ni vet inte så mycket pyssel)
    Jag VET att jag generaliserar men ni kanske kan ha överseende med det ;) Men jag tror att vi (jag och Uffe) kompletterar varandra ganska bra, så det blir nog bra vilket som :)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att höra kusse att allt gick bra! Jag är så glad för er skull! Idag har vi varit vid stranden, den är superfin och vädret är toppen! Snart ska vi äta middag med Mikaela och Haytham :) hur är vädret hemma? :)

    SvaraRadera
  5. Hej Kusse!!
    Kul att höra att ni har det gött :)
    Mamma och pappa har det också kanon! Här hemma är det grått & kallt hehe..

    Ja, det känns himla bra nu alltså, sen är det klart att vad som helst kan hända. Men det känns underbart att allt såg bra ut hittills :)

    Ha det jätte skönt nu, hälsa Erik, Mikaela och Haytham!!!

    Vi ses när ni kommer hem
    Kramar Malin

    SvaraRadera
  6. Hej igen ;)

    Så är det hemma hos oss oxå. Anders är grabbig och jag är superflickig och älskar gulligull och rosa och har nog, innan jag fick barn, alltid sett mig själv som en flickmamma. Men se hur det blev med det ;) 3 underbara pojkar blev det istället och det är hur roligt som helst. Och de kommer antagligen att få jättebra kontakt med varandra när de är pojkar allihopa och så nära i ålder. Så för dem är det jätteroligt. Sjävlklart hade det varit jätteroligt med en liten tjej oxå så man får leva ut sina "tjejdrömmar" med rosetter, klänningar, rosa rum osv och framför allt sen när de blir äldre då man oftast har bättre kontakt med samma kön som en själv. Jag kommer ju inte att ha någon att gå och göra tjejiga saker med sen, men jag får väl låna grabbarnas flickvänner till sånt istället ;)

    Vad ni än får så kommer det att bli alldeles perfekt. Att barnet är friskt är ju självklart nummer 1.

    Kram Emelie

    SvaraRadera
  7. Grattis super syrran!

    Vad det än blir så kommer det att bli hur bra som helst.
    Det blir lika lätt att ha en tjej som kille. Det är bara att välja fotboll eller dockan =)

    Puss på dig och det lilla miraklet som väntar!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Ha ha... ja det ser ut som att den ligger och blåsere bubblor!! :)

    SvaraRadera