fredag 8 oktober 2010

Rooibos

Köpte det här rooibosté sist jag var och handlade, var ett tag sedan (jag köpte den sorten) och jag hade glömt bort hur himla gott det är, mmmm. Gillar att dricka té på hösten/vintern när det är lite kallt och ruggigt. Någon som har tips på något annat smarrigt té?





















Satt och läste den här artikeln om -Vad är viktigt för barn? Började själv fundera på hur jag vill vara som mamma,  vad jag vill att mitt barn ska komma ihåg att vi gjorde, vad vi hade för traditioner och sånt..

Beställde några doftljus sist jag var på ett partylite möte och ena doften påminner så himla mycket om min mamma, vet inte om det var en parfym, kräm eller varför både jag och syrran tänker på mamma. Fick i alla fall ljusen igår, så jag ska ta med ett hem till mamma och höra vad det kan vara för doft som vi känner igen.

Det är lustigt det där hur mycket man förknippar med dofter, saker, händelser, traditioner och så vidare.
Jag brukar ofta säga till Uffe att när jag var liten då gjorde vi si eller då gjorde vi så,
såklart vill jag ge mitt barn lika mycket kärlek, värme och roliga minnen som jag själv har fått!!

Kram Malin

2 kommentarer:

  1. Men kära goa söta Malin...ska Ni ha BARN!?!?! Hade ingen som helst aning om det. GRATTIS så in i bomben! Gud va mysigt! Oj, jag blir alldeles lycklig! Tror Du kommer att bli världens underbaraste mamma, det har jag alltid trott!
    På tal om te så har FRIGGS jättegoda teer. Har hittat en favorit (så här när det snart blir vinter och jul), ett rött te med apelsin, kanel och kardemumma. Ska prova fler men rabarber/vanilj var oxå gott! Blåbär likaså...
    STOOOORA kramar från mig (och snart Roger när han får veta..ha ha)

    SvaraRadera
  2. Heeej Anna!

    Ja, det ska vi :)
    Trodde du visste det..
    Vad du är gullig, TACK!!!!

    Tack för tipsen på té också!! :) Ska testa dem!

    Stora kramar tillbaka till er!

    SvaraRadera