måndag 4 oktober 2010

Bulle

Idag är det kanelbullensdag :) 
(Vi säljer kanelbullar på Blombergs café för 10 kr styck idag, om ni vill komma och fika ;) Jag ska dit efter lunch och smälla i mig en )

På tal om bulle, i början på förra veckan passade jag på att sola min bleka kropp. Tog en bild på magen innan jag la mig i solariet, tycker det ser ut som en liten "tjockismage" på bilden, nästan en kula. Idag är den inte alls lika rund, konstigt det där...


En bulle i ugnen, jag i början av v.16

Kram Malin

4 kommentarer:

  1. Ja visst är det lite lustigt det där? Att på morgonen när man vaknar så syns det knappt att man är gravid och under dagen och framförallt på kvällen så ser magen jättestor ut. Men vänta du bara. Om några veckor, kring v 20, är magen där för att stanna och den växer i rasande fart. Blir så avis när jag ser din fina lilla mage :) Det är ju så himla underbart att vara gravid. Skulle kunna vara det jämt ;)

    Kram Emelie

    SvaraRadera
  2. Halloj

    Ja, med tanke på att jag troligtvis bara kommer att vara gravid en gång, så njuter jag av det till max :) Men jag önskar att magen kunde vara lite större, så att jag ser gravid ut hela tiden ;) Men som du sa troligtvis kommer nog säkert magen runt v.20 :)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Ja gud, lova mig att njuta varenda sekund om det här är enda gången i ditt liv. Finns inget som är så mysigt som att vara gravid och känna den lilla efterlängtade plutten sparka där inne. Känslan är obeskrivlig. Jag blir deppig bara jag tänker på att jag antagligen aldrig mer kommer att vara gravid. Det får nog bli övertalning om en 4:e någon gång i framtiden ;)
    Har du känt att den rör sig något än? Vet att jag kände första gången i v 17 med första barnet. Ska ni kolla kön? Nyfiken i en strut ;)
    Kramar från Emelie

    SvaraRadera
  4. Jag har inte känt om den har rört sig något än, eller jag vet inte riktigt...Känns som det skulle kunna vara något som rör sig ibland, men det kan lika gärna vara gaser ;) ha ha.

    Tror inte vi ska kolla vad det blir för kön, Uffe vill nog inte veta. Jag är jätte nyfiken :) Skulle vara kul för att kunna förbereda lite mer med kläder och sånt. Skulle inte direkt vilja sätta en rosa klänning på en liten pojk ;)
    Och planera lite vad den ska heta.

    Men mest hoppas jag på att barnet är friskt och att jag får behålla plutten!!!

    Kramisar

    SvaraRadera