söndag 19 september 2010

V.15

 Nu har jag gått in i v.15

 

Bebis

Stor som ett äpple. Vikten har fördubblats sedan förra veckan, nu väger bebisen 50 g och är 9 till 10 cm mellan stjärt och huvud. Bebisen samlar på sig kalcium och skelettet blir hårdare och hårdare. Bebisen kan suga på tummen och är i princip färdigformad. Blodsystem, hjärta, ögon, öron, armar och ben finns nu klara i miniformat inför framtiden.

Du

Det börjar synas på en del att de är gravida. Eftersom bebisen tar kalcium från dig behöver du få dig lite extra, finns bla i mjölkprodukter. En del kvinnor känner svartsjuka, drömmer mardrömmar och är otrygga. Tala med din partner om hur du känner dig så han på bästa sätt kan finnas som ett stöd.

Jag
Nu har jag slutat med min medicin och även med dem här banden som jag har haft på handleden, känns skönt! Mår bättre nu än tidigare, men har också jobbat mer så jag känner mig lite sliten mellan varven.
Idag är det söndag och jag har nästan huvudvärk varje söndag, är väl en signal att man behöver ta det lugnt. Väldigt irriterande då det är enda chansen att komma i kapp med allt som behöver fixas hemma, sådant som har blivit liggande på hög och framför allt hinna med sig själv.


Kram Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar