måndag 6 september 2010

Illamående

I vecka 5 fick jag reda på att jag var gravid. Jag kände absolut ingen skillnad och tänkte att jag kommer nog må bra hela tiden :) Haha!!

Redan veckan därpå började illamåendet och det har varit hemskt!
Kunde inte jobba på alls 2 veckor och pendlade mellan soffan och sängen, mådde så himla dåligt. Jag har inte spytt en enda gång, men det har känts som när man har magsjuka (och när man väl får spy så brukar det sedan kännas bättre), fast nu kändes det aldrig bättre...

I vecka 7 var det dags för hälsosamtal och jag var riktigt osäker på om jag skulle palla med att ta mig dit, kände mig likblek, skakig och hade en spypåse i fickan.
Fick utskriven medicin mot illamåendet och med tanke på mitt jobb.
Efter fem dagar började medicinen hjälpa lite och jag började känna mig lite normal igen, men har fram och tillbaka endå mått himla dåligt.

I början var jag också helt slut, orkade ingenting. Sov minst 12 timmar om natten och vilade även mycket, nu har jag fått tillbaka mycket energi men är absolut inte som förut!

Syrran har fått tagit allt ansvar på vårt café och hon har gjort det så himla BRA!!!!!

Har börjat jobba igen sen några veckor, men klarar inte av att jobba 11-12 timmar om dagen som innan jag blev gravid.



Min gulliga mamma kom med järnsaft. Har haft lågt järnvärde sedan tidigare och inte fått lämna blod, så det behövde jag!

Kram Malin

1 kommentar:

  1. Hej!

    August tackar och bockar för gratulationerna ;)

    Gud vad roligt att ni ska ha barn. Stort grattis igen. Det är det bästa som kan hända i livet, jag lovar :)

    Hoppas att du ska få må bättre framöver och att allt kommer att gå bra.

    Följer dig i nya bloggen oxå ;)

    Kram Emelie

    SvaraRadera