onsdag 21 juli 2010

My story

Hej

Tänkte presentera mig lite närmare vem jag är och varför jag har startat den här bloggen. Jag heter Malin Blomberg, är 26 år och bor i Borlänge i ett litet hus tillsammans med min Kärlek Uffe (Ulf Nahlén). Varannan vecka bor Uffes barn Linn (blir 15 i år) och Adam 10 år hos oss.
Jag och Uffe har bott ihop i lite mer än 4 år och nu väntar vi vårt första gemensamma barn. Jag är överlycklig och spänd av förväntan!
Det var inte självklart att jag och Uffe skulle skaffa barn, då Uffe känner att han börjar bli för gammal, han har nyss fyllt 48 och har dessutom också en äldre dotter Linda som är 22 år och pluggar i Uppsala.
Vi har pratat om barn i flera år och frågan här känts spänd, då jag älskar barn och jätte gärna velat ha ett eget, men jag har ändå respekterat att Uffe har varit osäker. Med tanke på att han redan har tre friska underbara barn och att han börja känna sig för gammal för att börja om på nytt.

Vi har båda två insett att antingen försöker vi att skaffa barn tillsammans eller så måste vi helt enkelt gå skilda vägar. Nu blev jag gravid i somras och vi tog ett gemensamt beslut om att behålla det :) Jag är världens lyckligaste och hoppas bara att allt kommer att gå bra nu! Uffe är lycklig för min skull och det känns otroligt bra att vi har beslutat det här ihop!

Jag har från och till under hela livet skrivit någon form av dagbok, inte varje dag men tycker det är så himla kul att gå tillbaka och se vad man har gjort, hur man tänkte och vad som cirkulerade i ens liv för tillfället.
Den här delen av mitt liv känns väldigt viktig, och jag vill lätt kunna gå tillbaka och se hur jag mådde, tankar jag hade och vad jag gjorde. Vet att man lätt glömmer annars, så främst för min egen del har jag nu startat upp den här bloggen, men ni är mer än välkomna att följa mig på den här resan!

Jag och syrran har arrangerat två stora Modeshower i Borlänge en i Oktober 2008 och en i Maj 2009, dessutom köpte vi en lokal i Maj 2009 som vi renoverat och äger och driver idag Blombergs café. Vi har bloggat om Modeshowen och allt annat runt omkring, om café och våra liv på www.modeshow.se, då den här bloggen till största del kommer handla om allt runt min graviditet, barn och tankar runt just det, så om du inte är intresserad av att läsa om det kan du kika in på modeshow.se i stället :)

Kram Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar